ćwiczenia logopedyczne bielsko

Newsletter

Witamy

w naszej

księgarni

Księgarnia Pedagogiczna "SZÓSTKA"
Barbara Potoczna

Wyszukaj pozycję

Wyszukwianie zaawansowane - ćwiczenia logopedyczne bielsko Wyszukiwanie zaawansowane

O naszej
firmie

Dla firm i instytucji możliwa płatność przelewem z odroczonym terminem płatności !

Księgarnia Szóstka powstała w 1996 roku. Mieści się w Bielsku Białej przy ul, Komorowickiej 48 w budynku Biblioteki Pedagogicznej.

Stworzona dla Nauczycieli szkół i przedszkoli , Logopedów , Terapeutów, Rodziców i Dzieci

                                oferuje
                                  Literaturę wspomagającą prawidłowy rozwój dziecka ,
             ćwiczenia ortograficzne, grafomotoryczne , nasadki korygujące na ołówki i kredki.

               POMOCE  LOGOPEDYCZNE
dmuchajki, domina, ćwiczenia, programy komputerowe

                  ZABAWKI  EDUKACYJNE
                          GRY PLANSZOWE
U nas znajdziesz pozycje dotykające problematykę Osób z Niepełnosprawnością, Autyzmem, Zespołem Aspergera i Afazją.

W ofercie znajdują się pomoce przygotowujące do konkursów przedmiotowych i egzaminów na wszystkich poziomach nauczania.

Księgarnia jest obecna na spotkaniach , konferencjach metodycznych.

Organizuje bezpłatne warsztaty z zabawką edukacją  kontakt tel.515312039

Zapraszamy Rodziców i Dzieci do księgarni, aby usiąść z dzieckiem i pograć w grę .

Książki można zamawiać na stronie internetowej z odbiorem osobistym w księgarni, po uprzednim zaproszeniu telefonicznym.

W dniu 31.10 (wtorek) księgarnia NIECZYNNA
Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek 9-17

Sobota 9-12

 

 

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Kategorie

Mutyzm wybiórczy Poradnik dla rodziców, nauczycieli i spec

Autor: Bystrzanowska Maria

Wydawnictwo: Impuls

29.0 zł
szt

Książka w przystępny sposób przybliża Czytelnikom problem mutyzmu wybiórczego. W kolejnych rozdziałach omawia istotę zaburzenia, proces diagnostyczny i terapeutyczny [...].

[…] wszystkie refleksje Autorki wypływają wprost z jej doświadczeń, a właściwa narracja wzbogacona jest przykładami różnych przypadków terapeutycznych, fragmentami wypowiedzi pacjentów i ich rodziców, tekstami z blogów. Wiele wniosków i spostrzeżeń Maria Bystrzanowska popiera badaniami sondażowymi (np. zrealizowanymi wśród 100 rodziców dzieci z mutyzmem).

Ważną część stanowi obszerny aneks, zawierający: narzędzia diagnostyczne (np. arkusze obserwacji dla rodziców i nauczycieli, kwestionariusz wywiadu z rodzicami) i terapeutyczne (mapa mowy, drabina z zadaniami), opisy procedur diagnostycznych, wskazówki dla dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz różnych grup osób, z którymi dziecko z mutyzmem wybiórczym może się zetknąć: nauczycieli, rehabilitantów, lekarzy [...].

Rodzice i nauczyciele otrzymują do ręki poradnik, z którego dowiedzą się, jak rozpoznać mutyzm, jak postępować z dzieckiem z tą przypadłością, gdzie szukać pomocy, jak wygląda diagnostyka i proces terapii. Specjaliści zaś mogą skonfrontować własne doświadczenia z doświadczeniami Autorki […].

Z recenzji dr hab. Agnieszki Myszki

 

Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia.

Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać.

Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe.

Z doświadczenia wiemy, że termin „mutyzm wybiórczy” jest czymś nowym nawet dla wielu specjalistów (psychiatrów, psychologów, logopedów, pedagogów), którzy do tej pory nie spotkali dziecka z taką diagnozą bądź nie potrafili właściwie sklasyfikować występujących u niego objawów. Diagnozując dziecko z MW, specjaliści powinni mieć wystarczającą wiedzę na temat istoty zaburzenia i samego przebiegu terapii. Ponadto niektórzy nauczyciele nie mogą zrozumieć, dlaczego uczeń na lekcji nie odpowiada na pytania, nie rozmawia z nauczycielami, z rówieśnikami, a czasem na przerwie buzia mu się nie zamyka. Twierdzą, że uczeń ten manipuluje otoczeniem i mówi tylko wtedy, kiedy chce lub gdy ma coś do przekazania, np.: „jakby wiedział, to by odpowiedział”.

Oprawa: Miękka
Format: 16.0x23.5cm
Liczba stron: 138
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Produkt dostępny także w kategoriach:
(C) 2016 - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, optymalizacja i pozycjonowanie: Exponet 2016 (L)