Newsletter:

Wyszukaj pozycję:

Szczegóły Wyszukwianie zaawansowane - ćwiczenia logopedyczne bielsko

Witamy w naszej księgarni

Księgarnia Pedagogiczna "SZÓSTKA"

Barbara Potoczna

Bieżące informacje

Czynne: Poniedziałek 12-18  , wtorek-piątek  9-16

w dniu 2.05 Ksiegarnia stacjonarna nieczynna

Księgarnia Szóstka powstała w 1996 roku. Mieści się w Bielsku Białej przy ul, Komorowickiej 48 w budynku Biblioteki Pedagogicznej.

Stworzona dla Nauczycieli szkół i przedszkoli , Logopedów , Terapeutów, Rodziców i Dzieci

                                oferuje
                                  Literaturę wspomagającą prawidłowy rozwój dziecka ,
             ćwiczenia ortograficzne, grafomotoryczne , nasadki korygujące na ołówki i kredki.

               POMOCE  LOGOPEDYCZNE
dmuchajki, domina, ćwiczenia, programy komputerowe

                  ZABAWKI  EDUKACYJNE
                          GRY PLANSZOWE
U nas znajdziesz pozycje dotykające problematykę Osób z Niepełnosprawnością, Autyzmem, Zespołem Aspergera i Afazją.

W ofercie znajdują się pomoce przygotowujące do konkursów przedmiotowych i egzaminów na wszystkich poziomach nauczania.

Księgarnia jest obecna na spotkaniach , konferencjach metodycznych.

Organizuje bezpłatne warsztaty z zabawką edukacją  kontakt tel.515312039

Zapraszamy Rodziców i Dzieci do księgarni, aby usiąść z dzieckiem i pograć w grę .

Książki można zamawiać na stronie internetowej z odbiorem osobistym w księgarni, po uprzednim zaproszeniu telefonicznym.

czytaj więcej

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Kategorie

Produkt dnia

Desonoryzacja w dyslalii. Okładka lekko porysowana !

Autor: Lilianna Konopska

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego

64.0 zł 39.0 zł
szt

Rok wydania 2015

 

Tematyka niniejszej publikacji koncentruje się wokół zagadnień związanych

z realizacją w mowie zaburzonej (porównawczo także w mowie niezaburzonej)

cechy dystynktywnej [+dźwięczność]. Cecha ta różnicuje opozycyjne klasy

dźwięcznych i bezdźwięcznych fonemów obstruentalnych tworzących w polskim

systemie fonologicznym kategorię dźwięczności, która fonologicznie jest nieistotna

w realizacjach fonemów samogłoskowych i półotwartych. Zaburzenia w realizacji

dźwięczności w polskiej logopedii nazywa się  m o w ą   b e z d ź w i ę c z n ą

lub w y m o w ą   b e z d ź w i ę c z n ą . Dla nieuwarunkowanych neutralizacją

opozycji dźwięczności zniekształceń dźwiękowych realizacji dźwięcznych fonemów

obstruentalnych w postaci ich bezdźwięcznych zamiast dźwięcznych realizacji

przyjęłam funkcjonujący w literaturze przedmiotu termin d e s o n o r y z a c j a .




 

Rozdział 1. Podstawy teoretyczne badań własnych

1.1. Wprowadzenie

1.2. Spółgłoski obstruentalne w językach świata i współczesnej polszczyźnie

1.3. Percepcja i realizacja kontrastu ±dźwięczność w ontogenezie języka

1.4. Mowa bezdźwięczna w rodzimej literaturze przedmiotu

1.5. Uzasadnienie podjęcia tematu i zakresu badań

1.6. Deskrypcja w logopedii

1.7. Analiza artykulacyjna

1.8. Analiza akustyczna sygnału mowy

1.8.1. Sygnał mowy

1.8.1.1. Analiza oscylograficzna sygnału mowy

1.8.1.2. Analiza spektrograficzna sygnału mowy

1.8.2. Ogólna charakterystyka przebiegu bezdźwięcznych i dźwięcznych spółgłosek

obstruentalnych w zapisie oscylograficznym i spektrograficznym

1.8.2.1. Spółgłoski zwarto-wybuchowe

1.8.2.2. Spółgłoski trące

1.8.2.3. Spółgłoski zwarto-trące

1.9. Dźwięczność i bezdźwięczność

1.10. Iloczas

1.11. Parametr VOT

1.12. Polskojęzyczne badania akustyczne sygnału mowy mówców dorosłych

i dziecięcych

1.13. Analiza audytywna sygnału mowy

1.13.1. Transkrypcja sygnału mowy

1.13.2. Pary minimalne

 

 

Rozdział 2. Zagadnienia metodologiczne pracy

2.1. Przedmiot, cele, główne i szczegółowe problemy badań

2.2. Badanie wymowy

2.3. Materiał leksykalny i zastosowane narzędzia badawcze

2.4. Procedura uzyskania materiału leksykalnego i rejestracja sygnału mowy

2.5. Parametryzacja sygnału mowy

2.5.1. Pomiar parametru VOT w nagłosowych realizacjach bezdźwięcznych

i dźwięcznych fonemów zwarto-wybuchowych

2.5.2. Pomiar iloczasu segmentu zwarcia bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów

zwarto-wybuchowych w śródgłosie wyrazów

2.5.3. Pomiar iloczasu realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów trących

w nagłosie i w śródgłosie wyrazów

2.5.4. Pomiar iloczasu realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów

zwarto-trących w nagłosie i w śródgłosie wyrazów

2.6. Analiza audytywna sygnału mowy

2.7. Metody statystyczne

2.8. Ogólna charakterystyka grup badawczych

 

 

Rozdział 3. Wyniki

3.1. Wyniki artykulacyjnej analizy realizacji fonemów spółgłoskowych

3.1.1. Fonemy obstruentalne

3.1.1.1. Fonemy zwarto-wybuchowe

3.1.1.2. Fonemy trące

3.1.1.3. Fonemy zwarto-trące

3.1.1.4. Bezdźwięczne obstruenty a inne fonemy spółgłoskowe w wymowie dzieci

z desonoryzacją

3.2. Wyniki akustycznej analizy sygnału mowy dzieci z desonoryzacją i dzieci

z wymową prawidłową

3.2.1. Liczebność próbek sygnału mowy do analizy akustycznej

3.2.2. Pomiary parametru VOT w nagłosowych realizacjach fonemów

zwarto-wybuchowych

3.2.2.1. Wyniki pomiarów parametru VOT w realizacjach bezdźwięcznych fonemów

zwarto-wybuchowych /p/, /t/, /k/

3.2.2.2. Wyniki pomiarów parametru VOT w realizacjach bezdźwięcznych fonemów

zwarto-wybuchowych w kontekście następującej samogłoski

3.2.2.3. Wyniki pomiarów parametru VOT w realizacjach dźwięcznych fonemów

zwarto-wybuchowych /b/, /d/, /?/

3.2.2.4. Wyniki pomiarów parametru VOT w realizacjach dźwięcznych fonemów

zwarto-wybuchowych /b/, /d/, /?/ w kontekście następującej samogłoski

3.2.2.5. Analiza porównawcza wartości parametru VOT w realizacjach

bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów zwarto-wybuchowych

3.2.2.6. Typy realizacji dźwięczności w nagłosowych realizacjach

fonemów /b/, /d/, /?/

3.2.2.7. Typy realizacji dźwięczności w nagłosowych realizacjach

fonemów /b/, /d/, /?/ a wiek

3.2.3. Iloczas segmentu zwarcia fonemów zwarto-wybuchowych

w śródgłosie wyrazów

3.2.3.1. Pomiary segmentu zwarcia fonemów zwarto-wybuchowych

w śródgłosie wyrazów

3.2.3.2. Wyniki pomiarów iloczasu segmentu zwarcia bezdźwięcznych

fonemów zwarto-wybuchowych w śródgłosie wyrazów

3.2.3.3. Wyniki pomiarów iloczasu segmentu zwarcia dźwięcznych

fonemów zwarto-wybuchowych

3.2.3.4. Typy realizacji dźwięczności w interwokalicznym segmencie zwarcia

dźwięcznych fonemów zwarto-wybuchowych

3.2.3.5. Analiza porównawcza realizacji segmentu zwarcia bezdźwięcznych

i dźwięcznych fonemów zwarto-wybuchowych w śródgłosie wyrazów

w grupie z desonoryzacją

3.2.4. Iloczas głoskowych realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów trących

3.2.4.1. Pomiary realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów trących

3.2.4.2. Wyniki pomiarów iloczasu realizacji bezdźwięcznych fonemów

trących /f/, /s/, /?/ oraz /?/

3.2.4.3. Analiza porównawcza iloczasu realizacji bezdźwięcznych fonemów

trących /f/, /s/, /?/ oraz /?/ w nagłosie i w śródgłosie wyrazów

3.2.4.4. Iloczas realizacji bezdźwięcznych fonemów trących /f/, /s/, /?/ oraz /?/

w odniesieniu do badań polskojęzycznych i do wieku badanych

3.2.4.5. Wyniki pomiarów iloczasu realizacji dźwięcznych fonemów

trących /v/, /z/, /?/ oraz /?/

3.2.4.6. Iloczas realizacji dźwięcznych fonemów trących /v/, /z/, /?/ oraz /?/

w nagłosie i w śródgłosie wyrazów

3.2.4.7. Typy realizacji dźwięczności w głoskowych realizacjach dźwięcznych

fonemów trących

3.2.4.8. Iloczas realizacji dźwięcznych fonemów trących /v/, /z/, /?/ oraz /?/

w odniesieniu do dotychczasowych badań polskojęzycznych i do wieku badanych

3.2.4.9. Analiza porównawcza realizacji par bezdźwięcznych

i dźwięcznych fonemów trących

3.2.5. Iloczas realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów zwarto-trących

3.2.5.1. Pomiary realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów zwarto-trących

3.2.5.2. Iloczas realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów

zwarto-trących /?/ oraz /?/ w śródgłosie wyrazów

3.2.5.3. Iloczas realizacji bezdźwięcznych i dźwięcznych fonemów zwarto-trących /?/

oraz /?/ w nagłosie wyrazów

3.2.5.4. Iloczas głoskowych realizacji fonemów zwarto-trących /?/ oraz /?/

3.2.5.4.1. Iloczas głoskowych realizacji fonemów /?/ oraz /?/ w nagłosie wyrazów

3.2.5.4.2. Iloczas głoskowych realizacji fonemów /?/ oraz /?/ w śródgłosie wyrazów

3.2.5.5. Typy realizacji dźwięczności w głoskowych realizacjach dźwięcznych

fonemów zwarto-trących /dz/, /?/ oraz /?/

3.2.6. Wyniki indywidualne analizy akustycznej sygnału mowy dzieci z desonoryzacją

3.2.7. Dyskusja

3.2.7.1. Fonemy zwarto-wybuchowe i parametr VOT

3.2.7.2. Fonemy zwarto-wybuchowe w śródgłosie wyrazów

3.2.7.3. Fonemy trące

3.2.7.4. Fonemy zwarto-trące

3.3. Wyniki audytywnej analizy sygnału mowy dzieci z desonoryzacją i ich omówienie

3.3.1. Wyniki testów odsłuchowych mowy wyrazowej dzieci z desonoryzacją

(transkrypcja fonematyczna)

3.3.2. Wyniki testów odsłuchowych zrozumiałości wyrazowej mowy dzieci

z desonoryzacją (transkrypcja ortograficzna)

 

 

Rozdział 4. Podsumowanie

4.1. Analiza artykulacyjna

4.2 Analiza akustyczna

4.2.1. Parametr VOT oraz iloczas głoskowych realizacji fonemów obstruentalnych

i ich segmentów w sygnale mowy dzieci z desonoryzacją i dzieci

z prawidłową wymową

4.2.2. Realizacje bezdźwięczne fonemów dźwięcznych vs. realizacje fonemów

bezdźwięcznych

4.2.3. Typy realizacji dźwięczności

4.3. Analiza audytywna sygnału mowy dzieci z desonoryzacją

4.4. Wnioski

stron 433, format B5, wyd.2015

Produkt dostępny także w kategoriach:
(C) 2016 - Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie, optymalizacja i pozycjonowanie: Exponet 2016 (L)